måndag 27 juli 2009

Mycket bloggande

Pust, det är nästan så att jag ångrar att jag lovat mig själv att blogga för var dag den här semestern - det blir så mycket när man varit borta. Idag har jag ägnat stora delar av dagen till att uppdatera bloggen. Tur att det regnat massa så att jag inte behövt ha dåligt samvete för att jag inte varit ute.
Adara vaknade tidigt och efter att ha lekt lite själv samt lyssnat på cd-saga kom hon in och väckte oss. Jag klev upp strax efter nio och var hur trött som helst. Jag gick upp och gjorde frukost och lät Dennis sova. När jag och Adara ätit väckte vi Dennis och jag bad att han skulle väcka mig efter en halvtimme eller två. Två och en halv timme (!) senare vaknade jag av mig själv - jag tror verkligen att jag behövde den där sömnen för idag har jag känt mig väldigt utvilad. Sedan var det disk och lite allmänt plock som gällde innan jag skrev dagens första inlägg. Hann också med att göra lunch till oss bestående av pannkakor.
Mellan inläggen har jag också hunnit leka lite med Adara. Bland annat hade vi mångrätters middag på golvet i hennes rum. Hon bad oss också att sätta upp hennes lektält som vi införskaffat för att ha på stranden soligare dagar och där stoppade hon massa saker, men visade att hon också fick plats. Bilden nedan visar Adara med favoritdockorna Alice och Lillasyster. Alice fick hon för att hon satt still när jag klippte henne för två år sedan och Lillasyster har hon fått av Lennart och Christine.Lillasyster är lite speciell eftersom hon saknar bägge armarna och numer också ett ben. Detta är dock inget hinder och hon är nog den mest älskade av alla leksaker. Den enda som kanske lyckas slå henne i popularitet är nog Kanin, Adaras mjukdjur som Dennis köpte när hon var bara någon månad gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar