söndag 19 juli 2009

Bakismorgon med hallon

Imorse vaknade jag kvart i sju och var riktigt bakis. Igår träffade vi Hanna, Örjan, Malin, Mårten, Terese och Martin för att ungås och bowla lite. Det gick bara sämre och sämre för var serie för mig, men Dennis gick det riktigt bra för (måste vara alla timmar han spenderat framför wii). Efter det åkte Terese och Martin till Henån medan vi andra gick till Karlsons Garage där Kajsa och Tobbe mötte upp och vi åt middag tillsammans. Åt superba kamben och lika god coleslaw. När vi ätit klart åkte Dennis hem för att ta emot Adara-leverans (mamma och pappa hade passat henne under bowling och middag) och Kajsa och Tobbe gick hem till sitt medan vi andra gick ner till Bishops Arms på Järntorget. Där blev det en öl för mig efter vilken jag hade tänkt åka hem. Men vi hade omröstning om vilka som tyckte jag skulle stanna och ta en öl till och gissa hur många som var emot - inga, inte ens jag :-) Det var hur som helst jättetrevligt och rätt lugnt. Åkte hem vid ett och gick i säng direkt, efter att ha druckit massor med vatten. Därför kändes det väldigt fel att vara bakis imorse.
Jag kunde i vilket fall inte somna om utan bestämde mig för att ta en nypa frisk luft. Eftersom vi sett massor med hallon på promenaden till mamma tog jag en burk med lock och en flaska vatten och begav mig ut i friska luften. Det var så underbart svalt, friskt och tyst ute! Fick den briljanta iden att texta Cicci för att se om hon var vaken, vilket hon var. Hon ville jättegärna gå med på hallonjakt så vi möttes på vägen till Ruddalen. Vi hittade ett par bestånd med mycket hallon, men många var renplockade redan, eller så var bären för små. Men en härlig morgonpromenad blev det i alla fall! Precis utanför oss växer massor med vinbär, vilka vi också stannade för att plocka. Det blev väldigt god frukost imorse, med massa färska bär i yoghurten.

1 kommentar:

  1. vad härligt det lät! (courier är lite svårläst dock) /Julia

    SvaraRadera