fredag 7 augusti 2009

Tillbaks på jobbet

Det har vart en trevlig första semestervecka, förutom regnet då. Det regnade ju hela måndagen och halva tisdagen, men sedan kom faktiskt värmen och det var helt underbart att kunna sitta ute och äta! När jag cyklade i måndags ösregnade det och jag drog på mig regnstället, men när jag hade typ två kilometer kvar hade det slutat, varför jag stannade för att ta av regnkläderna. Det var nämligen rätt varmt i luften och jag har inte världens bästa eller luftiga regnkläder. När jag hade cyklat 50 meter känner jag några droppar, men tänker att lite blöt gör det inget att jag blir, så jag fortsätter att cykla. Efter ytterligare 50 meter fullkomligt öser regnet ner och jag måste stanna och ta på jackan, byxor är ju mycket krångligare. Blir snabbt pisseblöt och det första jag gör när jag kommer till jobbet är att hänga in mina byxor i ett torkskåp. Under tiden de torkade gick jag runt i regnbyxor som prasslade hur högt som helst.
Eeftersom många andra fortfarande har semester har det inte varit jättemycket att göra heller, vilket har gett mig tid att i lugn och ro komma in i rutinerna igen. På grund av lugnet har det även blivit lite längre fikapauser. Vi har dessutom fikat på något gott var dag, inte bara den sedvanliga koppen kaffe. I måndags åt vi rulltårta, i tisdags gräddgranater (ungefär som stora petit choux), i tisdags petit choux som min kollega V hade bakat med sin mamma. Igår hade vi tänkt att ha en fikafri dag, men kollegan B hade med sig jättegoda chokladmuffins som vi mumsade i oss. Idag hade vi bestämt oss för att vara lite nyttigare och jag och J köpte massa frukt och gjorde iordning en fruktbuffe så att man kunde blanda sin egen fruktsallad. Till detta hade vi kesella vanilj och allt var fantastiskt gott - och nyttigt! Förutom den goda eftermiddagsfikan idag var även lunchen god. Det blev sushi och vi promenerade in till Mölndal för att handla det. Det var så himla skönt att komma ut och promenera lite i värmen!
Fredagskvällen spenderade vi (som vanligt) hos mina föräldrar och idag var det Adara som hade valt mat - pizza. Det var gott och Elin tyckte att det var väldigt gott att äta de kanter hon fick. Tidigare har hon inte fått någon av vår mat, förutom lite potatis ibland, så det var lyx för henne. Imorgon fyller hon för övrigt ett år, så då blir det kalas. Skall också försöka att hinna med att se lite snabba båtar i Havets Grand Prix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar