söndag 30 augusti 2009

Flyguppvisning och kalas hos kollega, Cicci och Mask

Japp, allt det där har jag hunnit med sedan sist. Igår var jag på flyguppvisning hela dagen ute vid Säve. Pappa hade fått gratisbiljetter och han, jag och Dennis var där från cirka halv tolv tills det var slut halv fem. Det kom några droppar på oss, men de mörkt grå moln som vi såg vid horisonten hela dagen kom inte närmare utan flyttade sig bara bort från oss. Det var riktigt coolt att se gamla plan som Tunnan och Spitfire visa upp vad de kunde. För att inte tala om den Focker3 som var där, jösses vilken manövreringsförmåga den hade, helt fantastiskt! Sist men inte minst var där också en Gripen, den var cool! Det lät som att himlen trasades sönder när den dundrade förbi i närmare tre gånger ljudets hastighet. Sedan visade den också prov på att den faktiskt går att köra långsamt och det var rätt mäktigt det med. Den "gled" fram i futtiga 180 kilometer i timmen och det var väldigt skoj att se uppvisning på vad den faktiskt är kapabel till. Sedan var Team 60 där också och där har vi också lite häftiga siffror. I 300 kilometer i timmen flyger de i formation och har så lite som mellan tre och fem meter mellan sig, beroende på vilken formation de flyger i. Snacka om att inte få vara darrhänt, en liten ryckning och du kan krocka uppe i luften - riktigt snyggt var det!När allt var slut skjutsade vi Dennis till Martin eftersom de och Tobbe skulle ha grabbkväll med surströmming och spelande.
Vad gäller alla kalas så var jag och kollegan J hemma hon kollegan E som håller på att bygga om sitt hus i onsdags. Vi kollade in bygget och hjälpte till att måla ett gäng plank som skall komma upp på huset snart. Efter avslutat målande dukades det upp med kräftor, kex och ost och det var jätteskönt att sitta ute och mumsa på de små röda sakerna! I fredags var det dags för mig och Cicci att gå ut och ha lite skoj och vi träffades hemma hos henne och drack vin, åt snacks och pratade tills vi begav oss in till stan. Väl inne mötte vi upp med en av hennes kollegor med kompisar på Hard Rock Café, och där blev vi kvar tills det var dags att gå hem. Många drinkar och öl blev det och jag var lite bakis när det var dags för mig, pappa och Dennis att åka till Säve igår förmiddag. Detta trots att jag hade varit duktig på att dricka vatten hela kvällen.
Efter flyguppvisningen igår var det dags för kalas nummer tre, det hemma hos Masken (eller Sofia eller Sofus om man föredrar något av dessa). Hon hade dukat upp med massa god mat och det var väldigt välkommet med tanke på att jag inte hade ätit mer än en hamburgare ute på Säve. Förutom Sofus så var det också tre andra gamla gymnasiekamrater där, Johanna, Eleni och Ewelina. Det är jätteskoj att träffa folk som man inte har sett på tio år och få uppdatera sig lite. Jag hade tagit med När då då, men det blev aldrig riktigt läge för spel, vi hade fullt upp med att sitta och prata hela kvällen :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar