söndag 13 december 2009

Pysselhelg

I helgen har det blivit ännu mer pyssel! I fredags kväll efter att ha varit hos mina föräldrar och ätit fredagsmiddag plockade jag och Dennis fram pysselgrejorna och satte igång. Det blev inte så jättemånga kort idag heller, men några stycken lyckades vi knåpa ihop. Nu har ju vi inte alls samma resurser som jag hade tillgängliga förra helgen hemma hos Masken, men jag tycker nog vi lyckades rätt bra i alla fall, eller? Dennis har gjort de tre nedersta och jag resten.

För den som undrar var Adaras kort är kan jag berätta att det finns inga eftersom vi plockade fram allt efter att hon gått i säng.

Men det var inte bara det vi pysslade med. I lördags när det, för första gången på länge, var fint väder stod jag och Adara och bakade lussekatter. Av första degen blev det vanliga lussekatter/-bullar, men av deg nummer två gjorde jag mandelbullar. De är ungefär som kanelbullar, fast med saffransdeg och mandelmassa istället för vetedeg och kanel. Behöver jag säga att allt blev himmelskt gott?

2 kommentarer: