måndag 7 december 2009

Julkalender

Förra året påbörjade jag en julkalender att hänga småklappar i. Den blev inte klar till första december då, och inte heller detta år. Förra året broderade jag klart det sista på annandagen om jag inte minns fel, och efter det köpte jag lite tyg och band för att montera den på ett snyggt sätt. Köpte till och med flisofix (eller vad det nu heter) för att den skulle bli lite mer stabil. I onsdags kväll, den andra december, tog jag tag i projektet igen - efter att det legat i vila i nästan ett helt år. Fram med symaskin som vi har lånat - en egen står högt på önskelistan till Tomten - och sy ihop kalendern. Efter en hel del slarv som ledde till stora misstag - till exempel sydde jag fast hängrännan fel och sydde ihop alla fyra sidor trots att jag skulle vränga hela alltet och säkert fler saker jag förträngt - blev den i alla fall klar. Eftersom det var sovdags för Lillfia så skyndade jag mig att slå in två paket och sätta fast på 1 och 2 så att hon skulle få något att öppna. När hon kommit i säng var det dags för de andra 22 paketen att få papper tejp och snöre. Och det lovar jag er, det tar längre tid än vad man tror att slå in paket! Men alla paket kom på plats och det var en glad Adara som såg den dagen därpå :-)
Idag är det den sjunde och den hänger så fint på sin plats och dignar av paket. Synd att inga är till mig bara...


2 kommentarer:

  1. Vill oxå ha en paketkalender igen.....spänningen med alla paket som man inte fick öppna.
    Vad har hon fått än så länge?

    SvaraRadera
  2. ... eller till mig! :) Undrar varför ingen gör en sån till mig ...

    SvaraRadera