måndag 7 december 2009

Julfest hos Terese och Martin

Ännu en julfest, men denna gång med kompisgänget. Vi blev ett rätt stort gäng i år, med folk som kom från Stockholm och Malmö för att äta och dricka massa gott. Det var jag, Dennis, Adara, Martin, Terese, Kajsa, Tobbe, Hanna, Örjan, Malin, Linda, Henrik, Anders, Mårten, Arvid och Magnus. När jag och Adara kom hölls det fortfarande på med uppvärmning av mat så vi passade på att kika lite. De hade verkligen fått ordning på huset nu och det var jättefint nu när allt det gula inte var där.
När alla kommit var det dags att äta och det vill jag lova att vi gjorde. Det var så himla gott. Är gott med julbord tycker jag, det finns så många saker att välja bland. Laxen blev en klar favorit, den hade Mårten och Arvid gravat själva.
Efter maten bjöds det på glögg och fika bestående av knäck, pepparkakor och lussebullar. Medan vi fikade passade vi även på att leka en julklappslek. Den gick till så att alla fick var sitt paket, och så hade vi en tärning som man fick slå en gång och sedan skicka vidare. Vi hade reglerna att fick man en etta skulle man skicka sitt paket till vänster, en trea - skicka till vänster, och fick man en sexa fick man byta med vem man ville. Vi satte en timer på tio minuter och när den ringde kollade vi så att ingen satt med sitt eget och så var det dags att börja öppna. Jag fick en elsladd och en sax som satt ihop. Man skulle försöka få lös saxen utan att klippa av sladden. Jag har fortfarande inte orkat göra det... Dennis fick ett minibiljardbord och Adara fick en sån där vattentub som ramlar ur händerna när man försöker att ta den. Den hade jag och Dennis köpt till henne eftersom vi misstänkte att hon kanske inte skulle uppskatta allt vad som köpts oss vuxna emellan. Dessutom fick hon ett litet paket med Playmobil - massa katter och en klätterställning till dem.
Under resten av kvällen blev det mest att vi satt och pratade om det ena och andra, och Adara höll igång hela tiden - mycket på grund av all knäck misstänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar