torsdag 24 september 2009

Dåligt med inlägg

Som jag skrev i början var detta ett semesterprojekt, men jag tycker faktiskt att det är rätt skoj att sätta mig här och skriva ett par rader då och då. Tyvärr blir det inte fullt så ofta som jag hade hoppats, men lite skrivs ju ner i alla fall.
Helgen sov var hade vi pappa-sambo-fritt här hemma och gjorde vårt bästa för att sysselsätta oss. Torsdag kväll var det nagelmålning och i fredags hem till mamma och pappa för att äta middag. I lördags kom mamma hit och gick och badade med Adara så att jag hann med ett träningspass. Sedan stekte vi pannkakor och det räckte till Anna och Elin med som kom förbi när de var ute på promenad. Eftersom det var helt underbart väder i lördags gick jag och Adara till en lekplats i närheten. Där var också Charlie med en kompis. Charlie gick på Adaras dagis innan han började skolan nu i höst. Efter ett tag kom Angelica, även hon har börjat i skolan nu i höst. De sprang runt och lekte massa innan det var dags för oss att gå och handla inför kvällens middag. Väl hemma lagade vi supergod lasagne och Cicci kom över med Grynet och Liam och åt med oss. När Adara efter lite tv-tittande och godisätande gått i säng slog vi oss ner i soffan framför Mr. och Mrs. Smith. Lagom spännande för en lördagskväll och två tröttisar. Cicci orkade inte ens se klart filmen utan gick när det var en halvtimme kvar :-)
Söndagen tillbringade vi bland annat hos familjen Gunnarsson-Johansson där vi fick lunch och fika. Pauline och Adara lekte på jättebra och hade inte delade meningar om något en endaste gång, vilket är imponeraqnde med tanke på att de är vana vid att bestämma båda två!
När vi kom hem bakade jag bullar och lagade mat och när Dennis kom satte vi oss ch åt alldeles nygräddade bullar med lite mjölk - det var smaskigt! Bullarna som blev över tog jag med till jobbet och det var väldigt uppskattat. Jag tog självklart inte med riktigt alla, några lämnade jag hemma, så att vi kunde ha något att mumsa på om kvällarna. Några bullar gick till kollegan E som jag och en annan kollega var hemma hos för att hjälpa till att flytta möblert. Hon håller på och bygger om sitt hus och de ville tömma det på möbler nu när det börjar bli kallt och rått ute, plus att det snart är dags att köra igång på allvar med insidan av huset. Om jag får för henne skall jag lägga till länken till hennes blogg där man kan följa byggandet.

1 kommentar: