torsdag 30 juli 2009

Ny köksgardin!

Idag har det vart trist väder så vi passade på att promenera runt på Frölunda Torg. Jag har länge velat ha en ny gardin till köket och idag hittade vi en som faktiskt passar riktigt bra. Annars har vi inte gjort särskilt mycket alls. Kajsa ringde och väckte oss strax innan tio eftersom vi hade kommit överens om att hon och Tobbe skulle få låna våra Lisebergskort som jag och Dennis köpte igår. När hon väl hämtat dem var det dags för frukost och efter det blev det lite tid framför datorn, spelande och tvättvikande innan vi fikade och gick på Torget.
Till middag hade Dennis beställt och köpt hem saker så att vi kunde göra adobo - och det var precis så gott som det skall vara och alla åt med god aptit, till och med Adara. Till de som undrar vad adobo är så är det en rätt jag åt första gången då jag bodde hos släkten i London. Man tar kycklinglår och fläsk (stekfläsk) och lägger i en gryta tillsammans med lagerblad, svartpeppar och vitlök. Sedan häller man soja och maltvinäger i lika stora delar över och sätter på plattan. Det skall koka cirka en timma och blir fantastiskt gott. Jag tror att det är en filippinsk rätt, men är inte helt säker. Att döma av den här wiki-sidan verkar jag ha rätt :-)! Kvällen avslutades med ett avsnitt vardera av CSI Miami och Fringe till vilka vi avnjöt Ben & Jerry's Half Baked. Nu är det dags att somna snart - hoppas bara att jag lyckas efter glassen.
Imorgon är det min sista semesterdag och på måndag börjar jag att jobba igen. Det kommer nog bli väldigt segt hela måndagen, med tanke på att jag är van att sova till nio, tio om morgnarna nu.

2 kommentarer:

  1. Min sista arbetsdag.......har längtat så.....du kan ta det lugnt det är inte sååå mycket att göra jobbet.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha en ny köksgardin! Så svårt att hitta...

    SvaraRadera