söndag 12 juli 2009

Helgen som gått

För att sum-mera helgen kan man nog säga att den vart precis lagom händelse-rik. Jag har varit barn-vakt åt min systerdotter, ätit middag och spelat spel med goda vänner samt träffat min farmor.
Det började med att Dennis åkte med mina föräldrar, min syster och hennes sambo till IKEA. Medan de var där så var jag och Adara barnvakt åt Elin. När vi tyckte det var dags för henne att sova lite lade vi henne i vagnen och tog en liten promenad. Dock tyckte inte hon att det var en bra ide att sova. Visserligen låg hon snällt i vagnen och vid ett par tillfällen stängde hon till och med ögonen, men somna ville hon inte. Lunch åt hon med god aptit och efter det såg hon så trött ut att jag trodde hon skulle somna om hon fick chansen. Men icke då, hon höll sig pigg och glad ända till alla kom och det var dags för henne att åka hem.
På kvällen kom Kajsa, Tobbe, Terese och MArtin hit och vi lagade och åt god middag och spelade RoboRally. Det blev en sen kväll...

Idag sov jag länge - Adara satt framför tv:n - och efter att ha diskat bort alla glas från igår (tallri-karna tog vi igår) så kom pappa, Anna och Elin för att hämta mig och Adara så att vi kunde åka till farmor och hälsa på. Det var jätteskoj och hon verkade verkligen jätte-glad att se oss. Hon tycker att det är så skoj när det kommer små barn på besök. Jag är så nöjd med bilden jag fick av henne och Adara, man ser verkligen att hon mår bra. När hon bodde hemma såg hon mycket tröttare och glåmigare ut, men sedan hon flyttade till Ytterbyhemmet har det bara gått framåt. Och ännu bättre har det blivit sedan hon fick "eget" och kan stänga om sig på ett helt annat sätt. En sak till, visste ni att även barn kan ha användning av en rullator ibland?

Snart är det dags att sätta sig lite framför tv:n innan det blir tidig kväll i säng. Varför det blir tidigt beror på att vi måste upp med solen imorgon (nästan i alla fall). Varför vi måste det får nästa inlägg handla om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar