torsdag 16 juli 2009

60-årsfirande!

Idag har vi varit på Lygnareds camping och firat Kristina Persson som fyller 60! Jag, mamma och Adara plockade upp mammas väninna Birgitta och begav oss ut mot Alingsås. Väl framme bjöds det på supergoda smörgåstårtor av olika sort, och så kaffe och kakor. Jag kände inte riktigt för att bada som resten utan tog bilen och åkte till Alingsås istället för att hälsa på Jenny på mitt gamla jobb, Posten IT. Det var skoj att se hur det ser ut nu, så väldigt annorlunda mot när jag jobbade där. Och alla mina blommor som jag gav diverse personer när jag slutade var på utdöende - vet inte riktigt vad de gör med dem :-). Eftersom det är demestertider så var det inte så himla många som jag känner som var där, men Jenny, Jonas, Rikard, Josefin och Anna-Stina var där. Och så Camilla, Helena och Monica från de andra lagen.
När jag kom ut till campingen igen ville Adara visa en hoppkudde de hade nere vid badplatsen så vi gick dit och hon fick hoppa lite. Där träffade jag Carl-Marcus, även han en före detta kollega från Posten IT. Han var där med sina tre pojkar och badade. För Adaras del innebar det ett dopp till medan vi pratade och därefter ännu mer vattenlek uppe vid husvagnen. Där fanns en skoj bana som var fyld med vatten. Det fanna massa finesser på den, bland annat en sluss som Adara gillade att leka med.
På kvällen kom Kajsa och Tobbe hem till oss och vi ät pizza, drack lite vin och hade trevligt. Nu är här sängdags, imorgon skall vi fira mamma som fyller år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar