lördag 1 augusti 2009

Avsked och shopping

Igår for de hem, Folke och Carina. Förmiddagen igår ägnades åt packning och Carina passade på att gå ytterligare en sväng på Frölunda Torg. När allt var klart åkte vi in till stan och hittade efter en del letande ett skåp att ställa deras väskor i medan vi gick runt på stan. Vi började med att gå till Kronhusbodarna där de åt ett rejält mål mat och vi andra tog en supergod fika. Sedan kollade vi runt lite i de olika butikerna där innan vi gick över för att kika på lite andra butiker. De föredrog att gå runt bland butiker man kom in i utifrån eftersom de skulle sitta på tåget otaliga timmar så vi gick till Balders Hage där Carina hittade lite småsaker. Sedan gick vi vidare mot Centralstationen och tittade in i de affärer som de tyckte såg intressanta ut. Väl vid Centralen hämtade de ut sina väskor och vi följde dem till deras kupé som var i vagnen längst bort. Efter det gick jag, Dennis och Adara runt lite i affärer och köpte bland annat ett lack så att vi kan lacka lite stenar som vi hittat. Köpte även ännu en expansion till Carcassonne och jag gick in på broderi- och garnbutiken och köpte lite trådar och väv så att jag kan brodera på frihand eller möster där färgerna inte spelar så stor roll. Skall bli skoj att se vad det blir av det hela. Kommer nog att använda en broderitidning jag köpte härom dagen med.
När vi var klara med det så gick vi mot spårvagnen för att åka till mamma och pappa för att äta middag, men eftersom det var rea på Timberland-butiken passade vi på att kika lite där med. Och jag hittade ett par skor som jag slog till på. De är de svarta med vita snören på bilden. Trevligt med halva priset ibland! Så på mindre än en månad har jag köpt två par Timberlandskor, köpte ett par i början av juli med. Efter det så åkte vi hem till mamma och pappa där vi fick grillad kyckling och potatis - mums. När vi stoppat Adara i säng kollade vi på Blades of Glory, skoj och lättsamt var nog så mycket vi orkade med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar