onsdag 29 juli 2009

Storfrämmat och ännu större städat!

Idag har det städats och städats och åter städats! Jag skulle bara rensa lite på kylen - ta bort lite gamla foton, inbjudningar etc., men det slutade med ca sex timmars skrubbande. När jag väl tagit bort det som skulle bort kände jag att jag kunde passa på att torka rent hela kylen och frysen. När det var gjort tyckte jag att jag kunde ta bort de värsta fläckarna från skåpsluckorna, vid handtagen där man tar med ibland kladdiga fingrar. När jag torkat där, tyckte jag att jag kunde ta hela luckorna, även om de inte var så smutsiga. Sedan var det dags att skribba rent lite kakel, spis och bänkytor, inte heller dessa jätteskitiga, men jämfört med de kritvita luckorna och den minst lika vita kylen så... Sedan tänkte jag passa på att svabba ordentligt med, men när jag flyttat ut stolarna från köket insåg jag att det var ett ypperligt tillfälle att skrubba rent elementet, och det var något som verkigen behövdes. När det var gjort passade jag på att våttorka tapeterna vid Adaras plats där det hamnat en del stänk genom åren. Insåg att det var ett tag sedan jag gjorde det :-). Efter svabbning och mat - Dennis wokade en jättegod blandning - diskade vi, duschade Adara och stoppade henne i säng. Sedan begav jag mig i lånad (tack pappa!) bil till Landvetter för att plocka upp Dennis pappa och Carina, hans fästmö. Väl hemma fikade vi lite och nu är det sovdags. Imorgon lutar det åt att det blir en tripp till Gunnebo!

1 kommentar:

  1. Så du menar att du tagit bort vår bröllopsinbjudan nu? Det var ju bara fyra år sedan ni fick den... =) hahaha..

    SvaraRadera