måndag 27 juli 2009

Trerätters 'hemma hos'

Igår var det trerätters middag hemma hos mamma och pappa. De hade varit ute hos min moster Karin på hennes sommarställe och plockat både bär och svamp. Till förrätt vi vi således kantarelltoast och till efterrätt blåbärspaj. Huvudrätten var plommonspäckad fläskkarré som de gjort i lergryta - helt fantastiskt gott!
Innan vi var där städade vi lite här hemma och cyklade sedan och åt glass på U.S. Americana eller vad det heter nuförtiden. Så hette det i alla fall då jag var liten. Vi fick bamsekulor och jag som hade tänkt ta tre smaker ändrade mig snabbt när jag såg hur stora de var.Eftersom det var lite tid kvar innan middagen passade vi på att cykla till Plikta där Adara kunde leka av sig lite.Självklart ville hon inte gå därifrån när det var dags, men efter att ha blivit lovad att få åka rutschkanan en sista gång gick hon med på att gå. Tyvärr brände hon sig på en brännässla så det var en väldigt ledsen lillfia som fick sitta bakom mig.

1 kommentar:

  1. nämen åååhh kantarell!!! var i gbgstrakten kan man hitta det?? /ana

    SvaraRadera