söndag 11 november 2012

Tider från igår


Trots ganska pressat schema igår i och med att vi höll på med ölbryggning i princip hela dagen lyckades jag faktiskt ta mig ut på rundan. Förra veckan blev det inget eftersom jag var förkyld och jag kände mig inte alls på topp igår heller. Att jag drog ut den där visdomstanden och att det gjorde lite småont kanske också har sin förklaring, men å andra sidan kanske den inte har det.

Minuttiderna för varje kilometer blev:
Första: 6:12
Andra: 6:22
Tredje: 6:35
Fjärde: 6:41
Femte: 6:30

Snittiden blev 6:28 och snitthastigheten var 9,3 km/h. Jag har som mål att klara 10 km/h även ute, men det känns som att strax över 9 km/h är min optimala löphastighet. Kanske skall ge mig ut med Dennis någon gång, han håller högre tempo än mig. Om han sänker lite och jag höjer lite borde det ju funka, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar