fredag 27 maj 2011

Sofia fem år!

Som jag skrev i tidigare inlägg var vi på kalas hos Sofia för att fira hennes femårsdag. DEt var en härlig dag med strålande sol och massa glada barn. Förutom Adara var där ett par dagiskompisar till Sofia och hennes syssling på andra sidan släkten - ännu ett av Arnes kusinbarn - Moa. Moas lillebror Vidar var också med, liksom ett annat småsyskon, så Elsa hade jämnåriga att leka med hon med. Vi spenderade som sagt större delen av kalaset på deras gigantiska altan där vi vuxna njöt av solen (och skuggan) och där barnen kunde härja lite som de ville. De hade fyllt en barnpool med vatten och det var ju absolut en hit, främst bland de små, men även de äldre lekte lite med vattnet. Annars var det nog studsmattan som var roligast. Korv med bröd åts i skuggan av ett partytält och alla barnen satt som ljus och mumsade glatt. Det var ett jätteroligt kalas och jag tror att Sofia tyckte det med :-) Här är kortet jag gjorde till henne - inget avancerat, men jag gillar det!

Det är vanligt grönt cardstock, presentpapper från NetOnNet (tror jag) samt en stämpel från Panduro. Grattiset är stämplat och embossat med glittergrönt. Bokstavsstämplarna inuti är från PennyBlack. Femman är bara vanliga kristaller från någon pandurobox jag köpte till Adara i påskas.

2 kommentarer:

  1. Gulligt kort :) De där kycklingarna är så söta! <3 Jag längtar till på lördag :) Då skall jag minsann pyssla med mina nya fina Gorjuss-stämplar :D

    SvaraRadera