torsdag 8 april 2010

Officiellt vår

Idag cyklade jag (som de flesta dagar) och det var underbart! Igår var det promenaddag, men när klockan ringde klockan fem hade jag inte minsta lust att gå upp eftersom jag inte somnat förrän tolv på kvällen innan. Följden blev en sovmorgon och buss till jobbet När jag kom hem mötte jag en Dennis i arbetsbyxor och på balkongen stod en cykel upp ochner. Han höll på att byta däck på den :-)
Så idag då jag cyklade gick det fort. Tyvärr glömde vi att se till att min färddator funkade, så exakta siffror har jag inte, men det tog runt 25 minuter. Med dubbdäcken var det inte ofta jag kom under 30 minuter, så det går rejält mycket fortare med sommardäck. Och förutom att det gick fort var det tyst, så underbart tyst. Med dubbdäcken låter det som att man är nära en bisvärm hela tiden, men med vanliga däck var det alltså tyst. Underbart! Nu känns det verkligen att det är vår.

2 kommentarer:

  1. Hoppas mina sommardäck kommer på så att man kan swischa fram med min superbil på vägarna!!!

    Tack för besöket!

    SvaraRadera
  2. Det värsta är att snart kommer sommarcyklisterna ut på gatorna och gör dem osäkra *lol*

    SvaraRadera