söndag 23 augusti 2009

Mer kalas och oväntat besök

Idag har det varit ännu mer kalas, men bara för Adara. Hon var nere hos granntjejen som fyllde 5 år igår och hade kalas idag. På förmiddagen var vi iväg till Toys R Us och köpte present, en Playmobil sjöjungfru som vi visste att hon ville ha. Medan Adara var på kalaset satt både Dennis och jag mest och tog det lugnt. Hann med en lugn och skön fika också, utan massa tjat om extra kakor :-)
På kvällen när det nästan var dags för Adara att gå i säng ringde Mattias och frågade om de kunde komma förbi och låta Clara få sitt kvällsbad här. Självklart tyckte jag som såg det som ett bra skäl att få dammsugit i lägenheten. De hade varit i Slottsskogen och tyckte det var bra att få gjort kvällsrutinerna innan det bar av hemåt. De kom hit och tjejerna tog ett bad ihop. Efteråt åt vi vuxna pizza medan Adara och Clara åt yoghurt med flingor respektive drack välling. Efter maten var det dags för familjen Svensson att sätta sig och köra hem till Vänersborg igen. Jag och Dennis spelade en omgång Ticket to Ride Europe, som han vann helt överlägset.
För övrigt kan jag avslöja en last jag lagt mig till med - FarmVille på Facebook. Jätteskoj och helt meningslöst. Den här helgen firar de att de har över 500 000 bönder och erbjuder superbär som ger massa avkastning pengamässigt, i FarmVille-pengar i alla fall. Tyvärr får man inte använda dem i verkliga livet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar