söndag 30 augusti 2009

Städdag idag

För de som undrar var Adara har varit när jag och Dennis vart iväg p diverse saker kan jag passa på att hon var med mamma under gårdagen och att hon också sov över där. Och eftersom Dennis var hos MArtin så hade jag hela lägenheten för mig själv, vilket var jätteskönt! Igår hos Sofus skrattade de åt mig när jag sa att de skulle vara så skönt att vara själv för då kunde jag städa, men jag menade det verkligen. Så efter avslutad frukost fyllde jag upp diskvatten och lade i disk, sedan gick jag ett varv med dammsugaen för att sedan ta itu med badrummet. Tog ut allt som var där och spolade väggar och golv, samt skrubbade och torkade toalett, handfat och badkar - och självklart golvbrunnen. Golvet fick en såpsvabbning, vilket även resten av lägenhetn fick - två gånger! Jag har också passat på att stryka och få upp gardiner, något jag skjutit på eftersom jag tänkt tvätta fönstren först. Men eftersom det inte blivit av och jag inte orkade vara utan gardiner längre så åkte de alltså upp.
Nu är det dags att bänka sig framför tv:n och slötitta innan det blir en tidig kväll. Imorgon är det jobb igen och min kollega E kommer tillbaks efter fyra veckors semester. Skall bli skoj att ha någon att prata med på kontoret igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar