söndag 20 januari 2013

Mycket lite träning!

Alldeles för lite träning har det blivit. Jag var förkyld förra veckan och tränade bara på tisdagen, Adaras första skoldag. Onsdag, torsdag och fredag tog jag visserligen promenader efter att jag hade lämnat henne på skolan, men det är ju inte riktigt samma sak. Förra lördagen var vi och köpte skridskor till Adara, handskar till mig och Dennis och en brödrost eftersom vår gamla gått sönder. Passade även på att kolla på en TV som Dennis har spanat in. Förra söndagen hade vi kalas nummer två för Adara, denna gång var det för våra vänner. Det var inte så många som kunde komma men vi som träffades hade skoj och lekte bland annat sätta knorr på grisen :-)

På måndagen vaknade Adara och var tät i luftrören och hade liiite feber, så jag lät henne vara hemma eftersom jag av erfarenhet vet att det brukar vara bra för henne att vila när hon är sådan. Vi kollade på film, tog en promenad förbi skolan och bjöd på bullar i hennes klass eftersom hon fyllt år (hon ville inte göra det första veckan eftersom hennes fröken hade semester då) och så gick vi en runda på Frölunda Torg och köpte material till att göra födelsedagskort. Jag hade verkligen tänkt att gå och träna ordentligt då, men det sket sig ju. På tisdagen var hon också hemma och hade då även ont i magen. Det visade sig bero på magsjuka och eftersom skolan har 48 timmarsgräns insåg jag snabbt att det inte skulle bli någon träning förrän tidigast fredag (orkar inte pallra mig iväg på eftermiddagen efter en slapp dag hemma), och på fredagen hade jag bestämt träff med en gammal kompis. Nåväl, tänkte jag, ibland är det bra att bara slappa också. Men i onsdags, när det var strålande sol och inte så jättekallt fick jag nog och stack ut på min vanliga runda i alla fall.

Första: 6:11
Andra: 6:08
Tredje: 6:18
Fjärde: 6:31
Femte: 6:12


Snittid på 6:16 och snitthastighet på 9,5 km/h, så som vanligt ungefär. Det var riktigt härligt att springa i solen måste jag säga.






Eftersom Adara var frisk på torsdagen, men inte välkommen till skolan (hade bara gått 44 timmar sedan sista kräkningen) så bestämde jag att vi skulle gå till Ruddalen och åka skridskor. Det var underbart, med nästan tom is (bara en skolklass där) och lagom kallt. I fredags tog jag en rejäl promenad innan jag åkte hem till min kompis och sedan passade jag på att gå lite på stan.


Sååå, på två veckor har det inte blivit så mycket tränat, men å andra sidan har jag haft det rätt lugnt och skönt hemma ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar