måndag 16 juli 2012

Så var det det där med bloggen...

Jag har ju lovat att komma med inlägg lite tätare nu i semestertider. Frågan är ju vem jag lovar, jag vet bara typ tre personer som kollar här - och så jag såklart. Och det kanske är mest för mig själv jag har kvar den, bloggen. Jag tycker nämligen det är himla skoj att gå bakåt i tiden och kolla vad jag har gjort. Inte för att jag inte kommer ihåg det, men för att minnas den där speciella känslan som jag hade för två år sedan till exempel, när vi hade varit i Legoland en hel dag och verkligen haft urkul!
Hur som helst - nu har jag äntligen semester och det är väldigt skönt måste jag säga. Visserligen var det lugnt på jobbet förra veckan, vilket ledde till att jag och en kollega passade på att frosta av frysen i samband med att vi rensade den och kylen på gamla matrester. Vi slängde förutom en del matlådor med oidentifierbart luddigt innehåll bland annat en helt orörd tårta från Steinbrenner & Nyberg, samt en hel del bröd. Vi hittade även två glasspaket varav ett gick ut i maj och det andra nu i juli. Vi bestämde att eftersom de var helt oöppnade var de fullt ätbara och så var eftermiddagsfikan fixad och klar! :-)
Jag hade tänkt att gå lite tidigare i fredags, men tiden gick så himla fort och det blev till och med så att jag missade direktbussen hem och fick ta en med byte halvvägs. Sedan ner på Frölunda Torg för att inhandla presenter till grannarna som hade (födelsedags-)fest.När jag närmar mig vårt hus ser jag fyra ungar rusa mot porten och när jag har hunnit upp är det liv i Adaras rum vill jag lova - ett väldigt glatt liv. Så härligt med sommaren och lediga ungar  som kan springa mellan varandra! Dock förbyttes glädjen snart mot tårar för Adara när det blev stökigt i hennes rum, men kanske framför allt för att hennes kompis Elin (bästa kompisen i hela vääärlden om du frågar Adara) av misstag tappade ett metallpennskriv i huvudet på henne när de höll på att städa. Då tyckte jag att det var dags för de tre kompisarna att bege sig hemåt och Adara, Dennis och jag satte oss och fikade lite i köket för att varva ner. Sedan blev det lite TV för henne med, just för att varva ner ordentligt och samtidigt få lite vila eftersom vi skulle hem till grannarna.
Efter någon timme begav vi oss till dem och bjöds på öl, vin och/eller läsk och god buffémat. Adara åt ute på balkongen med oss, sedan slank hon in till de andra barnen som satt och spelade TV-spel. Jag tror knappt vi såg henne förrän vid elvatiden sen. Jag och Dennis satt på balkongen och pratade med grannar och deras vänner och hade verkligen en toppenkväll. Först framåt ett, kvart över ett drog vi oss hemåt och Adara somnade på stört runt halv två. Jag och Dennis somnade inte långt därefter, efter att först ha plockat undan lite i hallen (fattar inte var alla skor kommer ifrån!).
Både lördagen och Söndagen var rätt lugna och vi var ute och lekte med olika uppsättningar grannar båda dagarna. Lördagen var det mest fotboll och gymnastik, medan vi igår spelade kubb och lite fotboll.
Idag som ju är första "riktiga" semesterdagen, var precis så lugn som en semesterdag skall vara. Jag var och tränade på förmiddagen, sedan lunch och efter det gick Adara hem till en kompis, medan jag och Dennis kikade lite nere på Torget. Mamma och pappa var här på trerätters middag på kvällen och det var verkligen toppenpoppen!
Vi får som sagt se hur det blir med bloggandet framöver, men eftersom jag tycker att det är skoj (både att skriva och även att läsa i efterhand) lär det väl bli en del sporadiska inlägg framöver med.

3 kommentarer: